Randal Kleiser Türkiye ziyareti esnasında 1000 Volt’un konuğu olduRandal Kleiser visited 1000Volt during his travel to Turkey

Post prodüksiyon şirketlerinin ağırlıklı olarak dikkate alması gereken temel noktalar nelerdir?
Kurgu, görsel efekt ve color grading dosyalarının hepsinin kalitesiyle bilinen tek bir yerde işlendiğini bilmek çok harika bir durum.
Bir post prodüksiyon şirketi seçerken ana endişeleriniz nelerdir?
Dijital araçlar benim için çok önemli. Görüntüleri kesip biçmekten, her bir kurulumu geliştirmek için farklı pencerleri kullanmaktan keyif alıyorum. Her bir sahneyi yeniden boyamak gibi.
Üretim öncesi ve sonrasında post prodüksiyon şirketlerinin rolü ile ilgili deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz?
Henüz üretim öncesi bir post prodüksiyon şirketi ile çalışma fırsatım olmadı ama endüstri o noktaya doğru ilerliyor. Böyle bir deneyim için sabırsızlanıyorum.
Lütfen bize renk kalibrasyonunun önemini anlatır mısınız?
Bir sahnenin bütün ruh halinin tamamen ince ayarlamalarla nasıl değiştirilebildiğine hayret ediyorum. Dijital ara renk işleminden önce, bunu yapmak pek mümkün değildi ama günümüzde sinemanın çok yaratıcı bir parçası.
Siz ya da çalıştığınız görüntü yönetmenleri hangi dijital kamera ile çalışmayı tercih ediyorsunuz?
Ben Sony kameralar, artık soyu tükenmiş Dalsa ve Red ile çalıştım. Su sıralar Canon 5D çok ilgimi çekiyor. Küçük ama güçlü.
Bize Red Riding Hood’u çekerken kullandığınız interaktif sanal setler hakkında bilgi verebilir misiniz?
Bir Viper kamera kullanarak aktörleri mavi ekranda çekmek için kamera hareketlerini birbirine bağlayan, bilgisayarla oluşturulan setleri birleştirerek üst düzey bilgisayar teknolojisi monte ettik. Daha sonra final çıkışta tam çözünürlüğe aktaracağımız düşük çözünürlüklü kompoziti HD ekranlarda görmeyi başardık.
3D Stereo film yönetmeyi hangi şartlarda düşünürsünüz?
Disney için çektiğim filmler var. On yılı aşkın bir süredir gösteriliyor. Senkronize 65mm’lik iki kamera ile çekildi. Bu sefer yeni dijital kameraları kullanarak tekrardan bir 3D yönetmeyi isterim.
Sizce “Grease” filminin başarısındaki faktörler nelerdi?
Başarılı bir Broadway müzikaline dayalıydı. John Travolta ile Olivia Newton John arasındaki enerjiye, lise hayatının evrensel temaları ve bir grup başarılı şarkıyı ekledik. Hepsi bir araya geldiğinde, bir şişenin içine yıldırım düşmüş gibi bir patlama oldu.
Oskar sahibi olmak bir filmin değerini belirleyen tek unsur mu sizce? Oskarlar müthiş ama unutmayın, Cary Grant, Alfred Hitchcock ve David Hasselhoff gibi Oskar’ı hiç kazanmayan devler var.:)
Hayat ve sinema hakkında düsturunuz nedir?
Önemli olan yaptığın şeyi sevmen ve taviz vermemen. Hayat kısa…
Öğretmeye olan tutkunuzdan bahseder misiniz?
Benim öğretmenim ve akıl hocam, “The Ten Commandments”, “Spartacus” ve “An American in Paris” filmlerinde oynayan aktris Nina Foch idi. 40 yıl USC Sinematik Sanatlar Okulu’nda yönetmenlik öğretti. George Lucas sınıfın bütün bir döneminin filme çekilmesini finanse etti. Ortaya çıkan DVD’yi www.ninafochproject.com sitesinde bulabilirsiniz. Bu DVD’yi yaratmak için bana fırsat verdi ki, başkaları da bu sayede ondan öğrenebilsin diye. Ben çeşitli film okullarında onun öğretilerine dayanan atölye çalışmaları yapıyorum.
Bir film yapmak için doğru unsurlar nelerdir? Bir filmi üstün kılan nedir?
İyi bir hikaye, iyi senaryo, iyi oyuncular, iyi bir ekip; bu sıralamayla.
Genç yönetmenlerle film yapmakla ilgili bir deneyiminizi paylaşabilir misiniz?
Kendi kişisel deneyimlerimden yola çıkarak bir film yaptığımda ki üç kere yaptım (“Peege”, “Dedem Doc Portresi” ve “It’s My Party”), seyirciler ve eleştirmenlerin son derece olumlu yaklaştıklarını gördüm. Her zaman genç sinemacıları kendi hayatlarında tanık oldukları konuları filmlerinde kullanmaya ve en önemlisi de son derece dürüst ve açık olmaya teşvik ediyorum. Korkutucu ve sancılı olabilir ama uzun vadede değerli bir şey
En sevdiğiniz süper kahraman karakteri kimdir?
18 yaşındayken bir öğrenci filmi olan “Captain America”da oynadım. Google’da araştırırsanız bulabilirsiniz. Çok eğlenceli.What are the main points that the post houses must mainly take into consideration?
Having one stop shopping is very appealing. It’s great to know that the files for editing, visual effects, and color timing can all be in the same facility that is known for quality.
What are your main concerns on choosing a post house to work with? The digital intermediate suite is very important to me. I really enjoy the tweaking of images, the use of windows to enhance each setup. It’s like being able to repaint each shot.
Could you share your expertise about the role of post houses at the pre-production stage? I haven’t yet taken the opportunity of working with a post house in pre-production, but that’s where the industry is heading. I look forward to the experience.
Could you tell us the importance of color calibration please?
I’m amazed at how the whole mood of a scene can totally change with subtle adjustments to the color. Before the digital intermediate process, this was not easy to play around with, but now it’s a very creative part of moviemaking.
Which digital camera in the market have you or your director of photography liked working with the most and why?
I’ve worked with the Sony Cameras, the now-extinct Dalsa, and the Red. I’m very intrigued right now with the Canon 5D.
It’s so small yet powerful.
Could you give us information about the interactive virtual sets you have used while recording the film Red Riding Hood.
We assembled the state of the art computer technology for 2005 using a Viper camera and pieced together a workflow to shoot actors on blue screen with computer generated sets that were linked to camera movement. We were able to see a low resolution composite on HD monitors on the set, which were later rendered to full resolution for the final output.
On what terms would you consider directing a 3D stereo film? I directed an attraction for all four Disney Theme parks called, “Honey, I Shrunk the Audience”. It has been running for over a decade and was shot with two synchronized 65MM cameras. I’d love to direct again in 3D, this time using the current digital cameras.
What were the elements that made Grease a well-known success?
It was based on a Broadway hit, and then you add the universal themes of high school life, the chemistry of John Travolta and Olivia Newton John, and a group of hit songs. Pow. It all came together like lightning in a bottle.
Do you think having an oscar is the only measure of a film’s value? Oscars are fantastic, but remember, there are some giants who never received one, like Cary Grant, Alfred Hitchcock, and David Hasselhoff. :)
What is your motto about life and film making?
It is important to enjoy what you are doing, and not compromise. Life is short.
Could you tell us about your passion for teaching please?
My teacher and mentor was actress Nina Foch, who appeared in “The Ten Commandments”, “Spartacus”, and “An American in Paris”. She taught directing for 40 years at the USC School of Cinematic Arts and George Lucas funded the filming of an entire semester of her class. The resulting DVD is available online at www.ninafochproject.com. She inspired me to create this DVD so that others can learn from her. I’ve been doing workshops based on her teachings at various film schools.
What are the right ingredients for making a film? What makes a film outstanding?
Good story, good screenplay, good actors, good crew…in that order.
Could you please share one of your experience about film making for young directors.
I have found that when I reach into my personal experience to create films, which I’ve done three times (“Peege”, “Portrait of Grandpa Doc”, and “It’s My Party”) the audience and critics respond extremely favorably. I always encourage young filmmakers to use events from their lives as subject matter for their films, and most importantly, be extremely honest and open. It can be scary and painful, but it is worth it in the long run.
Who is your favorite superhero character?
I played Captain America in a student film when I was 18. You can google it on the internet.Very fun.

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com