Ali Taner Baltacı, YönetmenAli Taner Baltacı, Director

Serbest bölge için seçtiğiniz çalışmalarınızla ilgili biraz bahseder misiniz?
Çalışmalar, biraz çeşitli. Aslında benim seçkim diyemem, farklı türlerdeki serbest çalışmalarımdan karışık bir editör seçimi diyelim. Çoğu son bir iki yılda yaptığım şeyler. Benim asıl kişisel uğraşım olan tuval resmi örneklerinden ziyade, dergide basılmaya daha uygun desen, fotograf ve dijital çalışmalar. Bir de son iki üç günde telefonla yaptığım bir iki resim…

Fotoğraftan resime, kara kalemden illüstrasyona farklı alanlarda çalışmalarınız var. Hangisine ilginiz daha büyük?
Resim, benim için farklı. Daha özel. Küçüküğümden beri kendi başıma kalarak ve zamanı unutarak yaptığım bir şey. Orada etkilendiğim kültürlerden, olaylardan sonsuz serbestlikte faydalanıyorum. Hiç bir ispat çabası veya baskı olmadan, pek çok zaman başlangıçta tasarlamadan girişiyorum resim yapmaya.
Şimdilerde iphone’da bile resim yapıyorum takside, metroda. Ama yapmak isteyen arkadaşlara tavsiyem metroyu seçmeleridir. En azından sapak değil durak kaçırırlar. Desenlerin çoğu, uzayan toplantıların ürünü. Fotografta ise humor, karşıtlık daha çok cezbeden şeyler beni.

Çokyönlülük sanatla uğraşan insanlarda sıkça rastlanan bir şey. Bu yönünüz profesyonel hayatınıza nasıl yansıyor dersiniz?
Bence bizim işimiz, reklam yönetmeni olarak da, temelde tasarımcılıktır. Aslında benim yönetmenlikle de, sinemayla da reklam yönetmenliğiyle de ilişkim bu. Ben dünya tasarlamak, öykü anlatmakla ilgili oyunları seviyorum. Görsel tasarım benim işimin vazgeçilmezi. Sinemada, reklamda işin sanat kısmında da, kalanında da bir sürü insanla beraberce oynuyorsunuz oyunu. Oyun arkadaşları oyunun kendisinden değerlidir. Oyunu değerli kılarlar. Bazen reklamda da beraberce oynanan bir oyun duygusu yakalanıyor. Bazen. Ben kollektif çalışmayı severim. Bir tek bu köşede yer alan türde yapıtlar hariç. Bunlar benim kendi oyunum. Üretimde değil, sonrasında paylaşılan şeyler.

Bir sergi açacak olursanız, ne tür bir sergi olur bu?
Bu sıralar resim sergisi konusunda ciddi teklifler aldım. Ayrıca Sanatoryum Çağdaş Sanat İnsiyatifi’ndeki arkadaşlarımla ortak projelerimiz var. Benim resim sergisinden önce gerçekleştirmek istediğim iki ayrı proje var oysa. Biri kültürümüzdeki putlaştırma ile ilgili bir fotograf, video enstelasyon çalışması.
Diğeri ise Sultanların ölüm anları ile ilgili bir mizansen fotograf projesi. Bu dünyada eşi olmayanın, kendisinden güçlü olan ölümle karşılaştığı an üzerine bir çalışma. İkisi de provokatif, söyleyecek sözü olan projeler. Üzerlerine çalışıyorum… Bakalım…

Fotoğrafta ironiyi ve söz söylemeyi seviyor gibisiniz. Sanki diğer işlerinize göre daha tavırlı duruyorlar. Ne dersiniz?
Sanırım benzer bir tespiti ben de önceki bir soruda yaptım. Temalarım ve tavrım aslındaher türlü çalışmada ipuçlarını verir beni tanıyanlara. Reklamlarda bile, nadir de olsa, bu izleri belirgin bıraktığımız oluyor. Öylesi reklam filmlerini daha bir seviyor insan. Ama, sonuçta bir mal veya hizmeti pazarlayan bir filmde kişisel tavırların yeri, sadece reklamın sözüne hizmet ediyorsa olmalı bence.Could you tell us about the work you chose for the  free zone?
These works are kind of diverse. Well, I can’t say that it’s my selection; let’s say it’s more like a mixed editorial selection from different forms of free style. I created most of them in the last couple of years. They’re more like drawings, photographs, and digital works suitable for magazines rather than examples of my main concentration: paintings on canvas. Also, there are a couple of paintings I did with my iPhone in the last two or three days.

Your work varies from photography, painting, drawings, and illustrations… Which one of these is a greater interest for you?
Painting is different: it is much more special. Since I was a kid, it was something I did without realizing the passage of time. I’m able to take advantage of different cultures and events that influence me. I paint without having any pressure, without any effort to prove something, and without planning. Recently I began drawing in the taxi or subway with my iPhone. I suggest the subway for those interested in doing the same. At the most they’ll miss a stop instead of a turn. Most of my drawings are the result of prolonged meetings. There is more contrast and more humor in photography, which is what attracts me the most.

Versatility is a shared ground for people who are engaged in art. How does versatility reflect on your professional life?
I think a commercial directors’ main job is to design. In fact, this is my relationship for commercial and film directing. I love games related to creating worlds and telling stories. Visual design is an indispensable part of my job. You play the game with many people in cinema, in advertising, in part and its entirety. Playmates are more valuable than the game and they enrich the game. This feeling can occasionally be grasped in commercials as well, yet only sometimes. I love working collectively, with the exclusion of my works published here. They are my own game: they are not shared during production, but they are shared after creation.

If you were to open an exhibition, what kind of exhibition would that be?
I recently got serious offers about exhibitions. I also have a joint project with my friends from the Sanatoryum Contemporary Art Initiative. There are two more projects I want to have happen before the exhibition. One is a photo installation about idolization in our culture. The other one is scene photo work about deathbed moments. It is about the inimitable person’s moment facing death. Both are very provocative. I am working on them… We shall see…

It seems that you like irony and to speak your mind in photography. Your photographs seem to have more attitude compared to your other works. Don’t you think so?
I think I made a similar ascertainment in the earlier question. My themes and style in all my works give clues to those who know me. Even if it’s rare, we give such clues in commercials as well. People love those types of commercials. However, if the personal attitude serves the goal of the commercial, it should have a place because at the end you are marketing a product or a service.

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com