“FilmLight ekipmanlarına ilk ciddi yatırımı yapan 1000 Volt”

mike_grieve

Bu yıl ABD’deki Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi’nde dört dalda Teknik Oscar’ı alan FilmLight’ın yöneticisi Mike Grieve, 1000 Volt’ta ziyaretimize geldi. Grieve ile Baselight ve diğer teknolojileri konuştuk.

Öncelikle Baselight’ın diğer teknolojiler arasındaki farklarını açıklar mısınız lütfen? Baselight’ı seçmek için nedenlerimiz nelerdir?

FilmLight olarak film, tarama, kayıt ve color grading konularında 25 yıllık bir geçmişimiz var. Baselight sanırım bu pazarda donanım değil, yazılım tabanlı olarak çalışan ilk color grading sistemi. Yani çok deneyimliyiz. Temel olarak mühendislik odaklı bir Ar-Ge şirketiyiz. Amacımız en iyi ürünü ortaya çıkarmak ve bu üründen memnun kalan müşterilerimizin diğerlerine ürünümüzün ne kadar iyi olduğunu anlatmasını sağlamak. Bu anlamda diğer ticari şirketlerden farklı bir yapımız var.

FilmLight’dan önce Computer Film Company adlı bir şirketle bu konularda öncü olduk. Yani Baselight film için yaklaşık sekiz buçuk yıldır geliştirilmekte olan bir ürün. Bu piyasadaki tüm DI sistemlerinden daha uzun bir süre. Diğer bir deyişle, önde gelen şey, deneyimimiz. İkincisi ise performans. Baselight performansa hep önem vermiştir. Bunu piyasada yapılması mümkün olan şeylerin üzerinde tutmak için epeyce özel şeyler yaptık.

Diğer üstün yanı ise sahip olduğu özellikleri. Biz hep daha önce kimsenin yapmadığı şeyleri yapmaya çalıştık. 4K grading’de öncüydük. Baselight gelmeden önce yapılamayan bir şeydi bu. Yani sınırları zorlamak özellikle yapmayı bildiğimiz bir konu. Yani bizim yoğunlaştığımız alan, müşterilerimizin istediğini alabilmesi, onların istediği şeyi ortaya çıkarmamızdır. Bunlar çok değişik şeyler olabilir fakat sonuçta en iyi ürünün sunulabilmesi için bir odaklanmaya yaratıyor.

DI sisteminin en önemli parçası nedir?

Bence color grading. Çünkü en iyi grading sistemine ve monitöre sahip olsanız da grading yaparken baktığınız renkler filmde çıkan renklere uymuyorsa büyük bir probleminiz var demektir. Bu yüzden ben her zaman renk kalibrasyonu en önemli unsurdur diyorum. Neyse ki FilmLight bu teknolojiyi pazara ilk sunan ve DI color grading yapmayı mümkün kılan şirkettir.

3D için Baselight teknolojisi, özellikleri ve gelecek için planlar nelerdir?

Yakın zamanda 3D araçların ikinci versiyonunu çıkardık. Bu araçların en büyük özelliği DI’ların renklerinin uymasını ve kameradan çıkan eserlerin tam olarak hizalanmasını ayrıca lenslerin aynı olmasını sağlamaktır. Bizim yapmaya çalıştığımız şey kamerayla ilgili bu gibi sorunların çabucak ve mümkün olduğu her durumda, otomatik olarak çözülmesini temin etmektir. Yani bu araç setinin amacı 3D grade için doğru materyallerle işe başlamak ve olası problemleri daha grading başlamadan çözümlemektir.

Türkiye pazarı hakkında konuşalım mı biraz. Şu an ilk alan biziz, öyle değil mi?

Evet, FilmLight ekipmanlarına ilk ciddi yatırımı yapan şirket 1000 Volt’tur. Bizi seçtiğiniz için çok mutluyuz.

Baselight demolarını gördüm. Biz bildiğiniz gibi lineer sistem kullanıyoruz. Evet, çok büyük bir değişim. Bence Baselight’ın daha iyi olmasının sebebi ortada bir yerde olması. Diğer sistemler daha çok iç yönleri ile ilgili, daha teknik ya da sanatsal şeylerle ilgili. Baselight ise telesine ile çalışıyor, bir şeyler yapmanın daha kolay yolları var.

Bunun sebebi tasarımın colorist’ler tarafından yapılması. Telesine colorist’lerine ve non-lineer sistemde tecrübeli diğer kişilere sistemde neleri beğenip, neleri beğenmediklerini sorduk. Sonra beğendikleri şeyleri aldık ve uyguladık. Colorist’ler bunu kademeli olarak geliştirdi ve ortaya istenilen sonuç çıktı. Bu yüzden başarılı olduğumuza inanıyorum.

İnsanlar DI sistemine yatırım yapıp yapmamaya nasıl karar verebilirler? Bunun için size mi gelmeliler?

Bir ürüne yatırım yapmadan önce yapılabilecek en iyi şey bu ürünü kullanan şirketlerle konuşmaktır. Bunu öğrenmenin en iyi yolu budur. Bu şekilde ürünle ilgili iyi yönleri de kötü yönleri de eşit şekilde öğrenme olanağınız olur. İkinci bir yol, bu ürünü almayı düşündüğünüz diğer ürünlerle karşılaştırmaktır. En adil yol da bu.

FilmLight’ın en büyük avantajı müşterilerimize hep değer vermiş olmamızdır. Dergilerde ya da internette hiç reklam vermedik. Bizden memnun kalan müşterilerimizin diğerlerine bizden bahsetmesiyle satışlarımızı elde ettik. Herkesi mutlu tutup bu haberlerin yayılmasını sağlamak başarması çok zor bir şeydi. Sanırım bu ürünümüzün gücü ve verdiğimiz desteğin bir göstergesi.

Yani, herhangi bir problemimiz olduğunda her zaman konuşacak birini bulabiliriz diyorsunuz.

FilmLight’da beraber çalıştığımız color scientist’lerin de bir güvence verdiğini düşünüyorum. Burada composing, grading, supercomputing ve kamera teknolojisi gibi birçok konuda tecrübeli insanlarla çalışıyoruz. Bu büyük deneyim ve uzmanlık birikimi doğal olarak insanlara güvence veriyor.

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com