Haftanın yönetmeni: “Sarı Kalem” ödüllü Adem Hashemi

Adam Hashemi

Adem Hashemi Danimarka ve İran kökenli. Kopenhag’da doğup büyümüş. Şu anda Los Angeles’da yaşıyor. 33 yaşında. 17 yaşından beri kısa film ve müzik videoları çekiyor. Kısa filmleri festivalleri fethediyor. Bazı video kliplerini de çektiği, elektronik müziğin babalarından Trentemoller ile yakın arkadaş. Ödüller alan çektiği sayısız reklam filmi de cabası…

Kamuoyunun büyük ilgisini çeken RFSF “Party” filminizle, D&AD 2011 “Sarı Kalem” ödülünü kazandınız. Ödüllerle aranız nasıl?

Ödüller iyidir. Aslında çok fazla umursamak istemezdim –ki çok umursadığımı da sanmayın- ama etrafım benden çok daha fazla ödüller kazanan insanlarla çevrili. Örneğin kız arkadaşım. Güzel, sevimli ve küçük “Sarı Kalem”imle eve döndükten hemen sonra, o da Prag’dan Karlovy Vary Ödülleri’nde kazandığı, dev bir kristal küreyi elinde tutan gümüş çıplak kadınla geldi. Benim sarı kalemim sanki daha solgun duruyordu onunkisinin yanında.

Ödüller birilerinin iyi veya kötü olduğunu ölçen bir sistem. Ödül alanlar ise çoğunlukla haketmiş oluyorlar. Ancak yeteneğin ölçülebildiği bir sistemi kuramadılar. Hatta çok uzağındalar bence.

Film çekmenin en çok hangi yönü ilginizi çekiyor? Hiç üzerinize yapışan belirli bir konu var mı?

Bazı mevzular sanki doğallıkla size doğru geliyor; örneğin aksiyon mevzusu. Suç meselesi ve suçlular beni oldum olası çok çekiyor… Hikayelerimde konularım hep net olmuştur. Onlar aynı zamanda ticari işlerimi de yansıtır. Yine de farklı genre’ları denemeyi de seviyorum. Tek bir şeye takılıp kalmaktan daha iyidir bence.

Bugüne kadar çektiğiniz filmlerin tarzlarını nasıl tarif ederdiniz?

Zorunda olmadıkça tarif etmem. Ama işlerimin komedi olduğunu söylediklerini duydum. Dram diyenler oldu. Bir şeyleri eğlenceli ya da dramatik göstermek için uğraşmayı bıraktığımdan beri ayırt etmiyorum. Eğer hem eğlenceli ve de aynı zamanda dramatikse, işte o zaman mükemmel. Ben kendimi olsa olsa bir tek absürt olarak sınıflandırabilirim. Yaşamın absürt taraflarını keşfetmeyi seviyorum.

Yönetmen olmanın en sevdiğiniz tarafı nedir?

İçgüdülerinizin peşinden gidebilmeniz ve kararlarınızı bunların üzerinden vermeniz. Bir şeyler hissedip üzerine gidip büyük kararlar vermeniz inanılmaz heyecanlı. Belki kulağa ucuz (veya üzücü) gelecek ama en çok yaşadığımı hisettiğim anlar bunlar.

Müzik veya kısa filmler uzun metraj için bir kilmotre taşı mı sizce?

Kesinlikle. Hiçbir garantisi olmadığı halde öyle. Birçok müzik klibi yönetmeninin anlatacak hikayesi yoktur ve de bir hikayeyi nasıl kurduğunu da tam anlamazsınız. Müzik klipleri içinde büyük farklılıklar var ve hangisinde hikaye olup olmadığını hemen anlarsınız zaten. Kısa film çekmek hikaye anlatmanın en doğal olanıdır ama zor bir yoldur. İyi yaparsanız, altın gibi parlarsınız. Ne yazık ki birçok kısa film iki yöne ayrılır. 1) Biri espirinin filmin kendisinden daha önde olanıdır ya da 2) Yönetmenin iki saatlik hikayeyi 20 dakikaya çekme uğraşıdır; çünkü aslında uzun metraj çekmek istiyordur. Ben bunu yargılamıyorum ama bu kategorilerin içine girmemek için çabalıyorum.

Kahramanlarınız kimler? Yakından takip ettiğiniz birileri var mı?

Çok fazla kahramanım var ama en net olanlar Kubrick, Hitchkock, Billy Wilder ve daha karanlık olanlardan Alan Clarke, Elio Petri. Mentörüm ve eski arkadaşım Nicolas Winding Refn’ni yakinen takip ediyorum. En son “Drive”ı yönetti, müthiş!

En sevdiğiniz internet siteleri?

Pek yok aslında. Farklı ülkelerin haberlerini okuyorum ama internetin zaman öldürücü tuzağına düşmemeye çalışıyorum. Blogları takip etmiyorum ama nevver.com.’da iyi müzik ve imajlar buluyorum.

En çok dinlediğiniz müzik ve müzisyenler kimler?

Arkadaşım Trentemoller’in işlerini seviyorum. Farklı genre’larda müzik dinliyorum; film müziği, klasik, heavy, rap, dub, vb. En sevdiklerim diyebilmem çok zor çünkü her dönem farklı tarzlarda müzik dinlemekten hoşlanıyorum.

Şu an üzerinde çalıştığınız proje nedir?

LA’de iki uzun metraj filmiyle ilgili çalışıyorum, Bağlı çalıştığım firmam Furlined üzerinden yürüttüğüm bir kısa film var. O da LA’de.

—————————-

The director of the week: “Yellow Pencil” winner Adem Hashemi

 Adem Hashemi is a Danish of Iranian descent. He was born and raised in Copenhagen. He is 33 years old and currently lives in Los Angeles. He has been shooting short films and music videos since the age of 17. His short films conquer the festivals. He shot several clips of electronic music guru Trentemoller, with whom he is a close friend. Not to mention many award winning commercials he shot…

Your recent public awareness films for RFSF won you a Yellow Pencil at the 2011 D&AD awards. What are your thoughts about awards?

Awards are nice. I wish I cared less about them – not that I care a lot – but I’m surrounded by people who win much more than I do. For example, my girlfriend. I came home from London with my little yellow pencil. Shortly after, she got the Karlovy Vary award in Prague, a silver naked woman holding a giant crystal ball. It kind of made my yellow pencil fade a bit.

Awards are like a system of measurement that we use to say if someone’s good or not. The people who get them mostly deserve them, but they aren’t a complete system of measuring talent…far from it.

What do you enjoy most about directing film? Any themes you’ve tried to stick to in particular?

I guess some themes come to you more naturally than others, for example crime. I am fascinated by crime and by criminals also. I have a clear theme in my own stories and they are also reflected in the work I do in commercials. As genres go, I like to try different things instead of sticking to one thing.

How would you describe the style of the films you did so far?

I probably wouldn’t if I didn’t have to. I’ve heard that my work is comedy; I’ve heard that it’s drama. I don’t distinguish since I don’t try to make things funny or dramatic, I just try to make them real and interesting. If it’s also funny and/or dramatic that’s just great. I guess the only thing I do classify it as is absurd. I like discovering the absurdity of life.

What’s your favorite thing about being a director?

Following your instinct and making a decision based upon it. It’s a thrill when you feel something in your gut and then go for it, especially when it’s a big and important decision. It sounds cheesy (or maybe just sad), but that’s when I feel most alive.

Are music /short films stepping-stone to feature films?

Absolutely. However, it isn’t in any way a guarantee. A lot of music video directors don’t have a story to tell, and then you’re not really showing that you can create a story in a longer format. I think there’s a vast difference within music videos, and it is easy to tell who has a story in him and who hasn’t.

Making a short film is the most natural but also the hardest way. The short format is difficult as Hell, but if you make something good, you’re golden. Unfortunately, a lot of short films tend to fall into two categories; 1) a one-two-punch line story that resembles a joke more than a film, or 2) the director tries to cram two hours into twenty minutes, because he really wants to make a feature instead. I’m not judging though, it is tough not to fall into one of these categories.

Your heroes? Anyone you’re following closely at the moment?

I have a lot of heroes, both the obvious ones (Kubrick, Hitchkock, Billy Wilder) and the more obscure (Alan Clarke, Elio Petri). I’m following my old friend and mentor Nicolas Winding Refn closely, he just directed Drive, which is great!

Favorite web sites?

Not really. I read a lot of news from different countries, but try not to fall into the time-robbing Internet pit too often. I don’t follow blogs, but I find good music and images at nevver.com.

Favorite music/musicians you listen to?

I love my friend Trentemoller and his work. I listen to a lot of very different genres, film music, classical, heavy, rap, dub, etc. I also interchange this all the time; so real favorites are hard to come by.

What are you working on now?

I’m developing on two feature films in LA at the moment. I’m also working on a short film through my commercial company Furlined, in LA as well.

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com