“Kaçış noktam “Nokta” oldu!”

onur senturk

Uluslararası ses getiren Nokta isimli kısa filmiyla hayatının belli dönemine de nokta koymuş yönetmen ve motion designer Onur Şentürk. Türkiye’deki profesyonel hayatında yoruma ve müdahaleye açık işler yapmaktan sıkılıp Los Angeles’ta çalışmaya başlamış. Daha önce Cut Magazine’de yer verdiğimiz PressPausePlay projesinde yer alan Triangle filmiyle, tekrar gündeme gelen Şentürk, son olarak David Fincher ve Magnum için çalışmış.

Önce şu konuyu netleştirelim mi; şu an Türkiye’de mi yoksa New York’ta mı yaşıyorsunuz?

Los Angeles’ta yaşıyorum.

New York’taki Prologue Film’e bağlı çalışıyorsunuz diye biliyoruz ya da temsil ediliyorsunuz, öyle değil mi?

New York’ta Prologue Films’in sadece temsilciliği mevcut. Ana stüdyo Los Angeles’ta. Ben de tasarımcı ve yönetmen olarak orada çalışıyorum.

Biraz anlatır mısınız bu firmayla olan ilişkinizi? Nasıl gelişti? Ne zamandan beri temsil ediliyorsunuz?

Nokta diye bir kısa film yapmıştım. İş internet üzerinde fazlasıyla tanınır hale geldi. Daha sonra tasarımcı, yönetmen olarak kontrat imzaladım. Yaklaşık bir yıldır çalışıyorum.

Türkiye sizi sanırım, dünyanın geri kalan ülkeleri gibi Vimeo tarafından ödüllendirilen “Triangle” ve az önce bahsettiğiniz “Nokta” isimli işlerinizle tanıdı.Halbuki sizin ürettiğiniz, içinde yer aldığınız çok sayıda proje var. Sizin için büyük anlam taşıyan projeniz hangisi? Neden?

Nokta. Çünkü hayatımda belirli bir dönemi kesin bir şekilde sonlandırdığımı düşünüyorum. Türkiye’deyken ticari işler yaptığım bir süre oldu ve yaptığım işlerden memnun değildim. Herkesin yorum yaptığı, şekillendirebildiği işler yapıyordum ve arada kaybolduğumu düşünüyordum. O yüzden vakit bulunca kapanıp bu filmi yapmaya çalıştım. Yönlendirilmekten o kadar daralmıştım mi benim için tek kaçış noktası buydu, yoksa tamamen bırakacaktım bir şeyler yapmayı.

Dünyada büyük sükse yapan PressPausePlay projesinde de “Triangle” filminize yer verildi. Biraz bundan bahsedelim istiyorum. Film temelde dijital kültürün bulunduğu noktayı umut ve korku çerçevesinde dile getiriyor. Sizin şahsi görüşünüz nedir? Korkmalı mıyız, umutlanmalı mıyız, ne dersiniz?

Açıkçası bilmiyorum; birçok insan üretim yapıyor; bu güzel bir şey. Sesinizin duyulması ne kadar zor olsa da, hiç duyulmamasından her zaman daha iyidir. Dadaistler buna benzer birşeyi 1. Dünya Savaşı sonrasında da söylemişti, hatırlarsanız. Bir şeyler yaratmak, tasarlamak, yönetmek, herkesin içinde olan tutkulardan biri. Hepimizin hayalleri var ama bu hayaller gerçeğe, bir ürüne, bir filme, müziğe dönüştüğünde hangimizden sanatçı çıkar, bunun da kararını izleyici verir bence. Özgün iş yapma, üretme konusu ise çok karmaşık bir konu. Ne yaparsanız yapın, mutlaka bir yerden sizin yaptığınız iş başka bir işe benzeyecektir. Tabii ki aleni olarak taklit etmek başka.

Türkiye’de sizin alanınızdaki piyasayı nasıl değerlendiriyorsunuz?Türkiye’den iş teklifleri alıyor musunuz?

Evet, alıyorum. Daha önce belirttiğim gibi benim çalıştığım zamanlar müdahale fazlaydı. İstisnalar tabii ki vardır. Yani yaratıcı iş yapmanın ve ticari iş yapmanın tamamen ayrıldığı yerler olduğunu düşünüyorum. Eğer bir müşteriniz varsa, siz herşeyiyle o markayı görselleştiriyorsunuz. marka yaratıcılığa açık ya da kapalı olabilir; bu da çıkacak işin enetellektüel kalitesini doğrudan etkiliyor. Açıkçası seçici davranıyorum.

Şu an üzerinde çalıştığınız proje nedir?

Gecen hafta David Fincher için bir proje bitirdim. 2011 Aralık’ta vizyona girecek. Şimdi Magnum için bir reklam filmi çekiyorum.

Nokta . from Onur Senturk on Vimeo.

TRI▲NGLE from Onur Senturk on Vimeo.

—————————————

Director and the motion designer Onur Şentürk put an end to a certain period of his life after his internationally acclaimed short film “Nokta/Dot”. He grew tired of doing work that is open to manipulation and intervention in Turkey and began working in Los Angeles. Şentürk, who came to limelight again with his film “Triangle”, which took part in PressPausePlay project and was previously mentioned in Cut Magazine, also worked for David Fincher and Magnum.

Let’s clear this first; are you living in Turkey or in New York at the moment?

I live in Los Angeles.

We know that either you are working for Prologue Film in New York or they are representing you, right?

Prologue Film studios are in Los Angeles; however, they have an representative agent in New York. I work there as a designer and director.

Can you tell us about your relationship with Prologue Film? How did the relation develope? Since when are they representing you?

I made a short film called “Nokta/Dot”. It became well known because of Internet. I signed a contract with them as designer and director. I have been working with them for almost a year.

I think, Turkey, like the rest of the world, got to know you with “Triangle”-awarded by Vimeo-and “Nokta/Dot”. However, there are a number of other projects that you produced or were a part of it. Which project does have a greatest meaning for you and why?

“Nokta/Dot”. Because I think I put an end to a certain period of my life with it. There was a period that I was doing commercial work and I was not happy with it. There were works that anyone could manipulate and formulate, and I felt so lost at that time. This is why; when I had time I tried to get away and made this film. I was tired of being manipulated; the film was the only point of escape for me. Otherwise, I was completely about to give up on doing something.

“Triangle” took part in the worldwide hit PressPausePlay project. Let’s talk about it a little bit. The film basically talks about the state of digital culture from the point of hope and fear. What is your personal opinion on that? Should we fear or should we hope, what do you think?

I clearly do not know; so many people create/produce something, this is a good thing. Making your voice heard-regardless how hard it can be-is always better than not being heard. If you remember, Dadaists said that after World War II. Creating, designing, and managing something is everyone’s passion. We all have dreams; however, when those dreams come true, when they transform into a product, a movie, or a song, the audience decide which one us will be defined an artist. Creating a unique work is a complicated matter. Whatever you do, the work you do will be similar to the work done by another person. Of course, openly copying is a different story.

How do you evaluate the market in Turkey? Do you get job offers from Turkey?

Yes, I do. As I mentioned before, the intervention was worst during my time here. Of course, there would be exceptions. In other words, I think there are places doing creative work and doing commercial work completely separated. If you have a client, if you create a visual entity for the brand, the brand might be open or close to creativity. And that will directly affect the intellectual quality of the work. Clearly, I am choosy.

Which project are you working on right now?

I just finished a project with David Fincher last week. It will be released in December 2011. I am shooting a commercial for Magnum right now.

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com