“Drive”daki o meşum saten montun yaratıcısı ile söyleşi!

ryan_gosling_satin_jacket_drive

Alman Interview dergisinin saten bir montu meşhur eden “Drive” filminin “Costume Designers Guild Awards”a aday gösterilen kostüm tasarımcısı Erin Benach ile yaptığı söyleşiyi sizin için derledik.

“Drive”da Ryan Gosling’in giydiği Baseball-Blousan (beyzbol montu), özellikle bu filmle bir anda trend oldu. Neden özellikle bu ceketi seçtiniz?

Ryan ile sıkça birlikte çalıştık ama hiçbir zaman bir ceket meselesi olmadı aramızda. Her zaman birini bulduk, seçtik. Drive’da 50’lerin Kore tarzındaki hediyelik eşyalarından esinlendik. Farklı ölçülerde bir sürü model hazırlattık ki en uygun olanı bulabilelim diye. Hem otoriter hem de mütevazı etkide olmasını istedik. Ayrıca üstüne sıçrayacak kir ve kan ile de hala iyi görünmesi gerekiyordu.

Çekimlerin ikinci gününde ceketin üzerine akrep motifi işlendi; işte o zaman filmin önemli bir parçası olacağını anladım. Neticede ceket hemen her sahnede Ryan’nın üstünde.

Ceket role büyük ölçüde cool’luk kazandırıyor; halbuki geçmişte bu tarz ceketlere böyle bir atıfda bulunulmazdı herhalde.

Doğru. Ama bu bluzan (mont) ötekilerden çok cool (gülüyor).

Belki de akreple de ilgisi vardır.

Bence tercih ettiğimiz kesimiyle alakalı, çünkü bu kesim bilinen klasik kesim değil. Tamamen Ryan’nın proporsiyonlarına uygun olarak dikildi. Saten kumaş da üstüne düşeni yapıyor.

“Drive”dan önce Ryan Gosling ile hangi projlerde birlikte çalıştınız?

“Half Nelson“, “Blue Valentine“ ve son olarak da “The Place Beyond The Pines“.

Farklı karakterler için kostüm seçerken nasıl adım atıyorsunuz?

Önce yönetmenle konuşup senaryoyu inceliyorum. Sonra resimler, eskizler, renk fikirleri ve kumaş örneklerinden bir portfolyo hazırlıyorum. Arkasından filmin karakterleriyle ilgili tüm bilgileri bir potada eritip onlardan “gerçek” personalar yaratıyoruz.

Sizce yarattığınız kostümü oyuncunun kendisinin de beğenmesi önemli mi yoksa yalnızca rolüne tam oturması yeterli mi?

Yıllarla değişim gösteren bir konu bu. Ama en önemlisi seyirci tarafından role uygun bulunması. Zamanla bulunduğunuz ortam ve şartların, setin ve perspektifin de kostümün yaratacağı etkide rol oynadığını öğreniyorsunuz.

Kostüm tasarımı yapmadan önce ne yapıyordunuz?

Grafik tasarım ve fotoğrafçılık yapıyordum.

Costume Designers Guild Awards’a (En İyi Kostüm Tasarımı Ödülleri) aday gösterilmek sizin için ne ifade ediyor? Sizce kariyeriniz üzerinde bir etkisi olacak mı?

Hayır, birşeylerin değişeceğini zannetmiyorum. Her şey kendi akışı içinde sürmeye devam edecek.

(Fotoğraf: © 2000-2012 Universum Film).

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com