“Sinema benim için yaşam ünitesinden farksız.”

emre cilasın

Oyuncu, müzisyen ve kısa film yönetmeni Emre Cilasın 1986 doğumlu. İstanbul Kültür Üniversitesi İletişim Tasarımı son sınıfta okuyor. Şu sıralar bir yandan Okan Bayülgen ile çalışıyor, bir yandan da gençlik dizisi “Elde Var Hayat”ta oynuyor. Cilasın ile yönettiği ödüllü kısa filmi “Paradox” ve yönetmenlik üzerine konuştuk.

Kısaca kendinizden bahseder misiniz?

Bir yandan profesyonel oyunculuk yapmakta, bir yandan kendi yarı profesyonel grubumla caz konserleri vermekte, diğer yandan da Okan Bayülgen ile çalışmaktayım. Sanatın her yönüyle içinde olmaktan ve hayal kurmaktan çok zevk alıyorum. Hayallerimi gerçekleştirebildiğim sinema sektörü ise benim için bir yaşam ünitesinden farksız.

Neden kısa film?

Hayata dair gözlemlerimde her “an”ın  bir kısa film gibi yaşandığı kanaatine vardım. Uzun metrajlarda temel konu bütünlük örgüleri dışında birleştirilmiş kısa metrajlardan oluşuyor. Önce kısa metrajın hakkını vererek başarmalı sonra uzun metraja gözünü dikmelisin diye düşünüyorum.

“Paradox”un başlangıç noktası neydi?

Bayağıdır içimde kopan bir fırtına vardı; kendi hayalgücümü, tarzımı gösterebileceğim bir kısa film çekmek. “Inception” filmi ilham kaynağım oldu ve bu konuda beni ciddi anlamda motive eden kişi, Eda Arıkan sayesinde filme başladım.

Film ismini nereden alıyor?

“Paradox” kendi içinde doğruyu gösteren ama çelişkili gözüken bir filmdir. Filmin de can alıcı teması bu olduğu için.

Tek bir cümle ile özetlemek gerekirse, filmin derdi nedir?

Görünenin ötesini görmek.

“Paradox” deneysel bir film. Neden deneysel bir ifade biçimini seçtiniz?

Şu an için deneysel yaklaşımlar ile yoluma devam etmek istiyorum ki ileride fantastik dünyanın kapılarını aralayabileyim. Bu benim hayal gücümün yansıması. Ben Pandora’nın Kutusu’nu açtıkça sizler daha ilginç çalışmalarımla tanışacaksınız.

“Paradox” ödüller de aldı sanırım?

Evet. Genç Sanatçılar ve Sanatseverler Derneği Kurmaca Dalı Mansiyon ve Anadolu Halk Bilimleri Kültür ve Sanat Derneği Kurmaca Film dalında üçüncülük ödülü.

Bundan sonra kısa film yapmaya devam mı?

Kısa film çoğu sinemacının belirttiği gibi uzun metrajdan daha zordur. Anlatmak istediğini daha kısa sürede ifade etmen gerekir. Bana bolca deneyim kazandıran ve kazanılan deneyimin sonu olmadığını gösteren bir iş bu. Kısa film hayatım boyunca ilgi alanımdan çıkmayacak bir yerde.

Sizin için filmlerinizde seyirciyi yakalamak istediğiniz “an”lar mı yoksa hikayenin bütünü mü önemli?

Filmimdeki  hikaye bütünlüğünün temelleri zaten bu momentumlar, beklenmedik anlar olarak nitelendirilebilir. Seyirci görselliğin güzelliği içinde derinlere dalmışken ani bir sarsma etkisi ile onları oradan çıkarmak onları yakaladığım andır.

Sizce Türkiye’de kısa film hak ettiği yerde mi?

Türkiye’de sinemaseverler ellerinden geleni yapmasına karşın ben yeteri kadar desteğin halen oluştuğuna inanmıyorum ama kötü de değil. Daha iyi olabilir. Kısa film yönetmenlerinin desteğe ihtiyacı var.

Ne tür filmler seyredersiniz?

Biyografiler dışında pek film ayırmam. Her tür filmi izlerim. Özellikle fantastik ve bilim-kurgu filmleri başta gelir.

En son seyrettiğiniz film?

Labirent – Tolga Örnek.

En son okuduğunuz kitap?

Tüm Hikayeleri – Edgar Allan Poe

En son dinlediğiniz müzik?

Kenny G – Havana

Sizi en etkileyen yerli veya yabancı yönetmen?

İki isim vermem gerekiyorsa; Christopher Nolan ve Tim Burton

Sinemada bundan sonraki durağınız ne olacak?

Üç ay sonra çekeceğim yeni bir kısa film ile kendimi daha da geliştirmek, aşmak ve bilinenin duvarını yıkmak.

———————————————————-

Actor, musician, and short film director Emre Cilasın was born in 1986. He is a senior at Istanbul Culture University Department of Communication Design (Multimedia). Recently, he works with talk show host Okan Bayülgen and acts in a TV youth drama, “Elde Var Hayat”. We talked with Emre Cilasın about his award-winning short film “Paradox” and directing.

Can you briefly tell us about yourself?

Besides acting professionally, I make music with my semi-professional jazz group, and work with Okan Bayulgen. I like involving in every aspect of art and dreaming. For me, the cinema industry, which is a venue to make my dreams come true, is no different from a life support unit.

Why a short movie?

While observing life, I concluded that every “moment” is lived like a short film. In feature length films, combining short films creates the main theme. I think I need first to do justice to a short film and than focus on the feature length.

What was the starting point of “Paradox”?

There was a storm stirring in me for quite some time; to shoot a short movie so that I could manifest my own imagination and style. The movie “Inception” inspired me and Eda Arikan seriously motivated me to shoot the film.

Where is the name of the movie coming from?

“Paradox” is a film that has the truth in itself but seems contradictory. This is also the crucial theme in the film.

To sum up with a single sentence what is the statement of the film? Seeing beyond the visible.

“Paradox” is an experimental film. Why did you choose an exprerimental form of expression?

I want to continue to my journey with exprimental approach at the moment in order to open the doors of the fantastic world. This is the reflection of my imagination. As I open the Pandora’s box, you will meet more interesting works.

I think “Paradox” received several awards?

Yes. Mention by Genç Sanatçılar ve Sanatseverler Derneği and third prize in fiction category by Anadolu Halk Bilimleri Kültür ve Sanat Derneği.

Will you continue to make short films?

Like many filmmakers point, making a short film is harder than making a feature length. You need to tell your story within much shorter time. Short films gave me lots of experience and also showed me that gaining experience is a never-ending process. So I will never stop making short films.

What is more important for you, one perfect moment in the film that will grab the audience forever or the entire film?

I can say that the basis of my entire movie is made of those unexpected moment. It is the moment that I shake the audience with sudden jarring effect, when the audience is buried deep in visual beauty of the film.

Do you think short film where it should be in Turkey?

Even though Turkish filmgoers do their best, I do not think enough support is built yet. Yet, it is not bad. It can be better. Short film directors need support.

What kind of movies you watch?

I do not really choose between genres except biographies. I watch every kind of movie. Fantasy and science fiction are my favorites.

The last movie you saw?

Labyrinth by Tolga Örnek

The last book you read?

Edgar Allan Poe’s stories

The last music you listen to?

Kenny G – Havana

Who are the directors that affected you the most?

If I can give two names; Christopher Nolan and Tim Burton

What is your next step in cinema?

Improving myself, going beyond my limits, and breaking down the walls of known through my new film, which I will shoot within three months.

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com