“The Happy Movie’nin Türkiye gösterimini bizim çatıda yaptık”

yasar akbas

Bu haftanın tasarım/reklam ajansı Happy People Project. Leo Burnett’de 13 yıl boyunca yürüttüğü Yaratıcı Yönetmen ve Başkan Yardımcısı görevinden Mart 2011’de Happy People Project’i kurmak için ayrılan Yaşar Akbaş’a klasik sorularımızı yönelttik.

Hikayeniz?

Happy People Project henüz 11 aylık bir bebek. Uzun yıllar pazarlama iletişimi alanında önemli işlere imza atmış insanların (Yaşar Akbaş, Orçun Onural, Emel Göker, İlker Uzuner), “bundan daha iyisini de yaparız” diyerek kurduğu bir platform. Bildiğimiz reklam ajanslarından biraz daha farklı çalışan, düşünen ve uygulayan bir yer olması en büyük arzumuz. Tüm yapılanmamızı brief formatından bina yerleşimine kadar, bu amaca uygun tasarladık. Şu ana kadar her şey oldukça iyi ve planladığımız gibi gidiyor.

Zaaflarınız?

Her ne kadar bize geldiğinde, sadece 11 aylık bir yer olduğumuza inanamayanlar olsa da, bazı konuları hala istediğimiz gibi bitirebilmiş değiliz. Asılması gereken resimler, dekorasyonla ilgili bitmeyen şeyler vs vs…  Ancak 10 yıllık birçok ajansın yapamadığı şeyleri de yapıyor olduğumuzu eklemek isterim.

Altını çizmek istedikleriniz?

Biz sorunlara farklı bir gözle bakıp farklı çözümler bulmanın peşindeyiz. Bu amaçla oluşturduğumuz bir yapımız var. Başka kimsede olmadığını düşündüğümüz bir brief formatımız var. Amacımız büyük network ajanslarının yaptığını küçük ölçekte yapmak değil. Onların yapamadığını, onlar kadar büyük ölçekte yapmak.

Bir de oldukça geniş bir çatı katımız var. Orayı istediğimiz şeyleri rahatça yapabilmek adına tek parça olarak bıraktık. 50-60kişilik workshop’lar yapabiliyoruz.  The Happy Movie’nin Türkiye gösterimini orada yaptık. Birkaç gün önce Çıplak Ayaklar’ın “Sen Balık Değilsin Ki” gösterisi yine çatımızdaydı. Yıllarca plaza odalarında çalışan insanlar olarak, bu ve buna benzer şeyleri yapabilmek hepimiz için çok değerli ve bizi mutlu ediyor.

İlham nasıl oluyor da oluyor?

İlham çok çalışınca oluyor. Çalışmayana ilham yok…

Fikir dediğiniz nedir ki?

Benim kafam önce problemi anlama daha sonra da bu problemi çözme mantığıyla çalışır. Fikir problemi çözmeme yarayan şeydir. Bazen basit, bazen karmaşık olur ama her zaman iyi olmasına dikkat ederim.

Kahramanlarınız?

Cesur ve yenilikçi herkes benim kahramanım. Düşündüklerini uygulayabilen, korkmayan, yılmayan, kendi doğrularını savunan insanları severim. Boş tenekelerden ve problemlerini başkalarına da yaşatan insanlardan hoşlanmam. Hegarty, David Drago, Peter Arnell, Alex Bogusky, Ayhan Sicimoğlu, İndiana Jones, Mr.No; liste uzar gider…

Hangi müşteri gelsin?

İyi fikre değer veren ve karşılığını maddi ve manevi verebilen, yenilikçi, neyi niye yaptığını bilen, vefalı ve namuslu müşteri.

Hangi müşteri gelmesin?

Hayatı zindan eden, kompleksli, güvensiz müşteri gelmesin…

Müşterileriniz?

Ziraat Bankası, Electro World, Otokar, Sabah, Dimes, Diren, Evmanya, Unilever, AlBaraka, Bloomberg,

Sizden sonra kime yer verelim?

Tibet’in ajansı olsun; Vietnam.

————————————————————————————————–

This week’s design/advertising agency is Happy People Project. Yaşar Akbaş left Leo Burnett where he was both Creative Director and Vice President for 13 years in order to establish Happy People Project in March 2011. We asked our classic questions to Akbaş.

Your story?

Happy People Project is just an 11 months old baby. It is a platform established by greatly accomplished people (Yaşar Akbaş, Orçun Onural, Emel Göker, İlker Uzuner ) who said “We can do better than this.”  Our greatest wish is creating an agency that differs from those we know with its workings, thinking, and implementation. We designed our whole structure, from briefing format to deployment of the buildings, suitable for that purpose. So far everything is going well and as planned.

Your weaknesses?

Although people do not believe we are only 11 months old, we were not able to finalize some things the way we wanted. Pictures that need to be hang, issues about decorations, etc. However, I also want to add that we accomplished things many agencies cannot in 10 years.

Things that you want to emphasize?

We seek to look into problems with fresh eye and find different solutions. Our structure is established in line with that goal. We have a unique briefing format. Our goal is not doing what big network agencies do in small scale. We want to do what they cannot do and to do in bigger scale. Plus we have a very wide penthouse.  We designed it as a big single room. We are able to do workshops for 50 to 60. We launched the Turkish screening of “The Happy Movie” in there. A few days later , the screening of “Sen Balık Değilsin ki/You are not a Fish” by Çıplak Ayaklar was also there. Being people who worked in plazas for so many years, this kind of stuff is very valuable and it makes us happy.

Inspiration?

Happens when you work hard. If you do not work then no inspiration.

What is that you call an idea?

I want to understand the problem first and then solve it. An idea helps us to solve the problem. Sometimes it is simple and sometimes it is complicated but I always make sure it is good.

Your heroes?

Everyone who is brave and innovative is my hero. I like people who implement their thoughts, who are fearless, undaunted and who defend their principles. Hegarty, David Drago, Peter Arnell, Alex Bogusky, Ayhan Sicimoğlu, İndiana Jones, and Mr.No; the list goes longer…

Which client should come?

Those who value a good idea, who can give in return both financially and morally, innovative, knows what he/she does and what for, loyal, and morally not corrupt.

Which client should not come?

Those who make the life a hell for you, and who are insecure should not come.

Your clients?

Ziraat Bankası, Electro World, Otokar, Sabah, Dimes, Diren, Evmanya, Unilever, AlBaraka, Bloomberg,

Who should we interview after you?

Vietnam, Tibet’s agency.

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com