“Harlem Shake”in yönetmeni Rony Alwin ile özel söyleşi

Screen Shot 2013-03-05 at 10.29.42 PM

Global bir salgına dönüşen, Azelia Banks’in parçası “Harlem Shake”in müzik klibini çeken yönetmen Rony Alwin, Cut Magazine’nin sorularını yanıtladı.

“O” meşum videoyu çekerken nasıl ilham aldınız?

Ne zaman müzisyen arkadaşlarımın kayıt stüdyoyarına gitsem, çok eğlenceli bulmuşumdur. O dev Hollywood stüdyolarında, büyük mikserler, 50 ayaklı mikrofon, dev piyano filanın ortasında kullandıkları asıl şey bir laptop bilgisayar. İşte bu alışılagelen stüdyo ekipmanlarıyla Azelia’nın enerjisini birleştirip tuhaf bir kompozisyon yaratarak cansız ortama hayat vermek gibi, gayet basit bir fikir çıktı. Stüdyo cihazları Azealia’ya çerçeve oluşturacaktı ve onun enerjisine dikkat çekecektik. Her bir çekim karesinin tek başına da sıradışı bir kare olmasını istedim. O kareleri de “snapshot” tadında bıraktım.

İş size nasıl geldi? Bu çevrenin, -özellikle party fotoğrafçısı olarak- bir parçası olduğunuz için olabilir mi? Hatta sizinle yapılan bir röportajda da belirttiğiniz gibi, bugün ünlü olan pek çok insanı ünlü olmadan önce de tanıdığınız için ya da?

Azealia ile iki yıl önce tanışmıştım. LA’ye yeni dönmüştü ve Harlem Shake’e klip yaptırmak istiyordu. Bir gün bana gökten düşer gibi bir mesaj yolladı ve öyle başladı.

Harlem Shake’i çekerken prodüksüyonda önünüze koyulan sınırlar var mıydı?

Bütçe ve zaman.

Party fotoğrafçısı ve müzik klibi yönetmeni olduğunuzu biliyoruz. Biraz da geçmişinizden bahseder misiniz?

13 yaşımdayken tatillerde ailemin fotoğraflarını çekerdim. Eve döndüğümdeyse skate yapan, partileyen, performans yapan arkadaşlarımı çektim durdum. Bunun bir yaşam şekli olabileceğini anladım. İletişim okudum ve fotoğrafçılığın tüm tekniklerini öğrendim. 20’lerimde büyük fotoğrafçılara asistanlık yaptım; geceleri de parti fotoğrafları çektim. O partilerde tonlarca harika insanla tanıştım. Çoğu zaten müşterim olan (Müzik, Moda ve Editoryal) bu insanlar partilerken de çektiğim insanlardı aynı zamanda. Daha sonra işlerimi de öğrenen bu insanlar beni farklı projeler için çağırmaya başladılar.

Biraz da müzik kliplerinin kreatif sürecinden bahsedelim. Klibini çekeceğiniz sanatçıyla hikayeyi tanımlamak ve görüntülenmesiyle ilgili nasıl bir iletişim kuruyorsunuz?

Bir sanatçıya kendi dünyasını yaratmasında ve anlatmak istediklerinde yardımcı olmak çok keyifli. Birlikte çalıştığım herkes birbirinden farklı. Söz konusu videoda biraz tuhaf bir dünya yarattık ve Azealia o dünyanın içine yerleşti.

Harlem-Shake’in post-prodüksiyon aşaması ne kadar sürdü?

Bu video gerçekten çok basitti. Editing için 2 tam gün yetti.

Müzik klipleriyle ilgili şöyle bir geçek de var; çok geçmeden yeni parçalar geliyor, yeni albümler; kimse de öyle fazla plakçı dükkanına gitmiyor, ne bileyim o parçanın DVD’sini almak için koşturmuyor artık. Ne düşünüyorsunuz bu konuda?

Fotoğraf dünyasından gelen biri için bu sürelerin daha da kısa olduğu durumlar var. Her gün yeni bir çekim, yeni bir party, yeni bir koleksiyon çektiğiniz zaman, müzik kliplerinin ömürleri uzun bile. Arkadaşlarımla takıldığım zamanlar YouTube’da sevdiğimiz müziklerin kliplerini de izleriz beraber. Bir parçayı sadece dinlediğimde bile kafamda filmi oluşur. Şimdilerde müzik klipleri müzik endüstrisini desteklemeye yönelik farklı bir yapı içinde. Kimse müzik satın almıyorsa o zaman YouTube’da dinlediği veya izlediği parçaya para ödüyor. YouTube’da dinlenen ve tıklanan her parça, o parçanın hikayesinin dolaşımında yardımcı oluyor.

Herkes yeni klipleri YouTube’dan veya benzer kanallardan izliyorsa, setlerinizi HD kalitesinde kurgulamayı düşünüyor musunuz?

Evet. Love HD.

İleride belgesel, kısa film veya uzun metraj gibi daha uzun formatlara geçmeyi düşünüyor musunuz peki?

Aslında bir kısa film üzerinde çalışıyorum ama biraz yapıştı üzerime. İyi bir ekip ve cast oluşturmaya ihtiyacım var hala.

İnsanların ilgisini çeken veya iten klipler var. Sizce müzik ve müzik klibi ilişkisi ne kadar önemli?

Daha önceleri de sıkça dile getirdiğim gibi, müzik klibi bir parçanın “intro”su bana göre. Müzisyenlerin kendi dünyalarını tasarlamalarında yardımcı olacak en önemli “tool”lardan biri.

Azelia Banks’in Baauer’in remix versiyonu için seçtiği üslup ve tutum ve “Harlem Shake”in etrafında yayılan global salgına yönelik sizin tepkinizi öğrenebilir miyiz?

Azelia’nın bu iş bu kadar büyümeden çok önce üzerinde çalıştığını biliyorum. Bence kendi versiyonunun sahibi o ve parça da onun. Ama bu işle ilgili epece sıkıntı yaşadı ve ben de pek fazla ilgi gösteremedim.

Bu klip sizin kariyerinizi nasıl etkileyecek dersiniz?

Umarım risk alabileceğim, daha fazla kendim olabileceğim, daha fazla klip ve yeni projelerin gelmesine önayak olur.

[nggallery id=90]

AZEALIA BANKS – HARLEM SHAKE REMIX from Rony Alwin on Vimeo.

ronysphotobooth.com

badkittys.com

ronyalwin.com

hotnewshit.com

 

 

Rony Alwin, the director of Azelia Banks’s “Harlem Shake” music video, which turned into a global phenomenon, answered Cut Magazine’s questions.

What inspired you or your idea for “that” specific video?

Whenever I go see any musician friend’s record, it’s always funny to see them in this big hollywood studio with huge mixing boards, 50 mic stands, grand piano, etc.. All they’re really using is a laptop computer. I wanted to make strange compositions with common studio items and keep it really simple and have Azealia be a burst of energy in a lifeless studio. I came up with the idea of using music recording equipment to help frame Azealia and put the focus on her and her energy in an unusual landscape of mic stands and recording tools. I just wanted each shot to be able to stand alone as a cool unusual photo and lit it like a snapshot.

How were you approached for the job? Was it because youare a part of the scene, especially as party photographer andknow so many celebrity possibly even before they became celebrity as you mentioned recently in an interview.

I met Azealia 2 years ago. She was back in LA and wanted to do a video for Harlem Shake and just texted me out of the blue one night.

What were the limitations you faced with in the productionfor “that” video?

Budget and Time.

You are a (party) photographer and a music video director. Tell us a little bit about your background.

I started taking pictures on family vacations when I was 13 and when I came back home I started shooting my friends skating, then partying, then performing, then figured out how to make a living from it. I went to a community college and learned all the technical things. I assisted big photographers in my early 20’s and shot parties at night. Met a ton of good people through shooting parties. Pretty much all my clients (Music, Fashion, and Editorial) I met at a party I was shooting. Then they got to know my work and hired me for different projects.

Let’s talk about the creative process behind music videos. What is your interaction with the performer to define the story and the look?

It’s fun to help an artist create their own worlds and help them say what they want to say. Each person I work with is different. With this video I made a weird world and had Azealia perform in it.

And how long is the post-production stage?

This video is pretty simple. Took 2 full days of editing.

There’s a certain fleeting aspect to a music video. In a few weeks there’s the next song, the next album, and people don’t go to a music store to buy a DVD with that video.What do you think?

Coming from the world of photography which is even a shorter lifespan, everyday is a new shoot, a new party, a new collection to shoot. I think music videos last a long time. When me and my friends hang out we always youtube some of our favorite music videos. Even when hearing a song I can picture the video in my head. Nowadays the music video is actually a source of revenue for the music industry with youtube paying royalties for plays and when nobody is buying music and everyone is playing their favorite songs off youtube and that video always being link to that song and helping tell that song’s story.

A large swath of the audience gets new videos from YouTube and other streaming sites. Do you plan to construct your sets for high-definition, high-quality capturing?

Yes. Love HD.

Do you see yourself branching off into longer formats, documentaries, short movies or full-length features?

I have been working on a short movie, but kinda stalled out on it. I need to put a good team and cast together to make it happen.

We have all seen examples of music videos attracting or isolating an audience. How important do you feel the relationship between the music and the video is?

Like I said earlier, a lot of the time now the video is the first introduction to a song. I think it’s crucial tool for helping artists create their world.

What is your reaction to Azelia Banks’ language and definition choices to Baauer’s remix version and the global “Epidemia” around”Harlem Shake”?

I know she was working on it before it became this huge thing. I think she really owned her version and made the song her own. She got in a lot of drama with this song. More than I could pay attention too.

How do you think will that affect your carreer?

Hopefully leads to doing more music videos and projects where I can take risks and be myself more.

[nggallery id=90]

AZEALIA BANKS – HARLEM SHAKE REMIX from Rony Alwin on Vimeo.

ronysphotobooth.com

badkittys.com

ronyalwin.com

hotnewshit.com

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com