“İllüstratöre “printer” gözüyle bakılıyor”

ethem onur

İlk kişisel illüstrasyon sergisi “Tatlı Kabuslar” bu akşam 19.00’dan itibaren Milk Gallery & Design Store’da açılacak olan çokyönlü ve olağanüstü yetenekli illüstratör Ethem Onur Bilgiç, açılış öncesi sorularımızı yanıtladı.

NTV Tarih, GQ Türkiye, Notos, Sabitfikir, Bant mag, Skylife, Zero İstanbul gibi dergilere kapak ve konu çizimleri, Radikal Gazetesi’ne birçok illüstrasyon, İthaki Yayınları başta olmak üzere, yayınevleri için kitap kapağı ve kitapiçi çizimleriyle bilinen Ethem Onur Bilgiç‘in ilk kişisel sergisi bugün Milk Gallery & Design Store’da açılıyor.

Türkiye’nin önde gelen birçok reklam ajansıyla da çalışan, Rock’n Coke 2011 gibi çeşitli festival ve etkinlikler için afiş, ilan ve illüstrasyon çalışmaları da yapan sanatçı, 1986 İnebolu doğumlu. Lise öğrenimini Ereğli Konya Anadolu Lisesi’nde tamamlamış. 2007 yılında grafik tasarım eğitimi almaya karar verip, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Grafik Tasarım bölümüne girmiş.

Kalabalık bir portfolyonuz var, başarılı ve renkli bir liste.. Şimdi de ilk kişisel serginiz ile karşımızdasınız? Sergi nasıl bir kararla doğdu?

Milk Gallery’den Can ve Elif’in teklifiydi sergi. Beni de çok heyecanlandırmıştı. Uzun zamandır dergiler ve reklam ajansları için işler üretiyordum. Tekrar kendim için, kendime özel işler üretmek çok güzel geldi.

Sergiye gelenleri nasıl bir seçki bekliyor?

Serginin ismi “Tatlı Kabuslar”. Geleneksel boyama teknikleriyle yaptığım yeni işlerin yer aldığı bir sergi oldu. Çocukluğumdan bu yana gördüğüm bazı rüyalardan yola çıkarak yazdığım kısa öyküler için yaptığım 14 illüstrasyon sergiye ismini verdi. Onların dışında Deniz Tarsus’un “Ozo Ozo Çakta” kitabı için yaptığım bazı işler ve birkaç kişisel iş de sergide yer alıyor.

Milk Gallery gerek tavrı gerek sanatçı seçimiyle öne çıkıyor? Siz nasıl bir araya geldiniz?

Milk’in genel duruşu benim çok takdir ettiğim ve desteklediğim bir duruş. Daha gençler ve illüstrasyon gibi yan dallarla da oldukça ilgililer. Bana da böyle bir teklif yaptıkları için çok şanslıyım.

Kişisel iş ve profesyonel iş diye ikiye ayırmanız gerekiyor mu? Hangi durumlarda? Bununla beraber reddettiğiniz bir proje oldu mu?

Kişisel işler insanı çok daha mutlu eden işler oluyor kesinlikle. Profesyonel dediğim, para karşılığı yapılan işlerde daha çok müşteriyi mutlu etme gayesi taşıyorsunuz. Reddettiğim çok iş oldu. Bunların nedeni genellikle işi getiren müşterinin benim çizgime ve yaptıklarıma bakmadan, bambaşka işleri bana örnek göstermesinden kaynaklanıyor. Bazen de müşterinin illüstratörlere bir “printer” gözüyle bakmasından kaynaklanıyor sanırım.

Türkiyeli bir illüstratör olmanın olumlu/olumsuz tarafları nedir sizce?

Türkiye’de yani bu topraklarda bir sanatçının ya da tasarımcının besleneceği çok fazla şey var. Bunları yakalamak ve keşfetmek çok önemli. Bence çok yönden şanslıyız. Ama “illüstrasyon” kelimesinin memlekette yeni yeni duyulması bizim şanssızlığımız sanırım. İleride çok daha iyi durumlara geleceğimizi düşünüyorum.

Bütün zamanların en iyi sanatçısı olarak işaret edebileceğiniz isim kimdir?

Bu soru çok zor oldu. Disiplinler değiştikçe beğendiğim kişiler değişiyor. Çok fazla isim sayabilirim ama sanırım en çok Egon Schiele diyebilirim.

http://www.ethemonur.com/

Behance Portfolio Reviews – Istanbul // Opening Titles from Ethem Onur Bilgic on Vimeo.

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com