Fol Sinema Topluluğu’nun, eşsiz programı Beyoğlu’nda!

realist-12

Fol Sinema Topluluğu’nun, eşsiz bir deneyim sunan FLEXfest Greatest Hits programı, Varşova’dan hemen sonra, Paris’teki gösterimden de bir gün önce Roger Beebe’nin katılımı ile İstanbul’da Beyoğlu’ndaki Yeşilçam Sineması’nda.

FLEXfest Greatest Hits, Amerikalı deneysel sinemacı ve film programcısı Roger Beebe’nin programladığı ve Avrupa’nın çeşitli yerlerinde gösterimini gerçekleştirdiği bir seçki.

Bu seçki, Amerikan Deneysel Sineması’nın son 11 yılında kendisine yer edinmiş önemli işlerden oluşuyor.

27 Haziran akşamı saat 19:00’da gerçekleşecek bu özel gösterimdeki filmlerin bazıları orjinal formatı olan 16mm’den gösterilecek.

Online bilet almak için tıklayın!

stoltz_01

With Pluses and Minuses

(Yön. Mike Stoltz  (üstteki foto)/ 2013 / 16mm / 5′)

“Bu sabah pencerenin camları yüzüme vurdu. ‘With Pluses and Minuses’ gerçek bir sabah. [Hakikate dair imgelerim] – Watt

Duvarın pencereye ve hepsinin kıvrılmış bir peyzaja dönüştüğü yersiz ve engin bir film.

Mike Stoltz, Los Angeles’ta yaşıyor ve orada çalışıyor. İşlemlerin belirlediği videolar ve filmler yapıp, uzayın sınırlarını, zamanı ve hafızayı keşfetmek için direkt olarak makina ile çalışmayı tercih eder…

kinematic3_paulclipson-e1341261008285

Light From The Mesa

(Yön. Paul Clipson (üstteki foto)/ 2010 / Super 8mm / 6′)

Müzik: Barn Owl

Yeşilliklerin, ağaçların, güneşin, yeşilin ve grinin ve kırmızının ve altın sarısının, dışarıya doğru örülü olanın, dönenin, alev alanın oluşturduğu çılgın bir kolaj.

Sonik yoğunluğun oluşturduğu Barn Owl’un gitar ile işbirliği içerisinde bir bütün oluşturan film. Bu film, Rotterdam, San Francisco ve Orlando’da [Florida] kayda alındı.

San Francisco asıllı sinemacı Paul Clipson, çoğunlukla ses sanatçıları ve müzisyenlerle işbirliği yaparak filmlere, canlı performanslara ve enstalasyonlara imza atan bir isim.

quierover_still3_smaller

Quiero Ver

(Yön. Adele Horne  (üstteki foto: filmden bir kare)/ 2008 / 16mm / 6′)

Her ayın 13’ünde, yüzlerce insan Mojave Çölü’nde toplanarak Bakire Meryem’in güneşteki siluetini seyreder. Polaroid kameralarını, cep telefonlarını ve video kameralarını güneşe doğrulturlar ve çektikleri görüntüleri istihraç edercesine karşılaştırırlar.

Adele Horne deneysel ve belgesel filmler yapan bir isim. Filmleri Rotterdam Film Festivali, Museum of Modern Art’s Documentary Fortnight, the Images Festival, The Flaherty Film Seminar, Buenos Aires International Film Festival, Morelia International Film Festivali gibi uluslararası festivallerde yer buldu.

Çalışmaları POV’da yayınlandı ve Independent Spirit ödülünü aldı. Adele Horne, California Institute of the Arts’ta sinema dersleri veriyor.

Altitude Zero

(Yön. Lauren Cook / 2004 / 16mm / 5′)

16mm deneysel bir animasyon.

Üzerine yazılıp silinen ve tekrar yazılan bir feminist parşömen çalışmanın, sinemadaki karşılığı.

Lauren Cook, Hartford Üniversitesinde Sinema bölümünde doçent olarak görev yapıyor. Filmleri, Images Festival Toronto, American Museum of Natural History’deki Margaret Meade Film Festivali, Ann Arbor Film Festivali, Des Moines Art Center, Sao Paulo Museum of Image and Sound, Black Maria Film Festivali, PDX, VideoEx Switzerland, Festival Des Cinemas Differents De Paris, Brighton Film Festival ve Cannes Film Festivali’ndeki Emerging Filmmakers Showcase gibi uluslararası arenalarda gösterildi.

Sanatçı Museum of Contemporary Cinema Foundation’ı dahil çeşitli kaynaklardan hibe ve fon aldı.

Renkli karanlık odada, el yapımı lensler ve LED ışıkları ile 35mm film ile tamamladığı PXXXL, sanatçının en son filmi.

Son zamanlarda çalıştığı “Fear of Flying” adlı deneysel animasyon drone, yolculuk ve bedensiz görüntülerle ilgili.

Altitude Zero from Lauren Cook on Vimeo.

6905198492_93d3e7b334_b

Handful of Dust

(Yön. Hope Tucker  (üstteki foto) / 2013 / 9′)

Ateşi yak ve sana bir avuç kumun korkusunu göstereyim.

Ateşi yak ve sana bir şey göstereyim.

Görmeyi istemediğin sürece görünmez olanı göstereyim.

Nefesinin sesini duymayı umursamazsan duyulamayanı göstereyim.

Duymayı istemediğin sürece duyulmaz olanı göstereyim.

Ateşi yak ve sana bir avuç kumun korkusunu göstereyim.

Hope Tucker’ın yönetmeliğini yaptığı The Obituary Project adlı film, sıradan öyküleyici forma dönüştürerek oluşturduğu kurtarılmış bir etnoğrafya özeti. Yönetmen filmde, yerleşim yerlerine, insanlara, topluluklara, ritüellere, kültürel izlere ve yaşama biçimlerine farklı bir bakış açısı getiriyor.

Tucker, kapanmış ekmek fabrikaları, çalışma alanındaki devrilmiş ağaçlar ve dönemin kaybolan en önemli sivil hakları hakkında belgeseller çekti.

Zarar görme riski olan insanların mavi baskısını ve eski usul elle yapılan balık ağının animasyonlarına imza atan yönetmen, Finlandiya’daki son telefon kulübesinin kaydedilmiş telefon buluntusu, yazılı metinden oluşan kağıtsız video klipler, Norveç’in simgesi haline gelen pasif direnişi konu alan, Avusturya’da kapanan nükleer enerji santrali protestosunun izini süren çalışmalar yaptı.

Diğer tüm ölüm ilanları gibi bunlar da zengin ve karmaşık hayatların temsilidir. The Obituary Project tanımayı öğrendiğimiz ve gerçek hayatın izlerinin belirtilerini kabul ettiğimiz yaşam siluetlerini bir araya getiriyor.

image

River Rites

(Yön. Ben Russell (üstteki foto)/ 2011 / S16mm / 11′ 30”)

“Animistler, dünyanın kısmen insan olmak üzere kişiler ile dolu olduğuna inanan insanlardır. Yaşam her zaman canlıların etkileşiminde açığa çıkar.” – Graham Harvey, Animism

Suyun içe dönük esrik patlaması, seküler arzu ile dinsel fenomen arasında yeni bir katman.

Film, tek bir plan halinde, Suriname Yağmur Ormanları’nın yukarısında ve Saramaccalı animistlerin her gün yaşam ile birlikte ortaya çıkan tamamlanmamışlığının ufak gizleri ile çekilmiş. ‘Rites’ yeni ‘Trypps’dir. Diğerlerinde olduğu gibi bir şeyleri somutlaştırmak, her zaman her şey anlamına geliyor. Vücut-dışı olan bizim kadim sonsuzluğumuzdur.

1976 doğumlu Amerikalı Ben Russell, medya sanatçısı ve küratör. Filmleri, enstalasyonları ve performansları tarih ve hareketli imgelerin göstergebilimi ile derin ilişki kuruyor.

2008 Guggenheim Fellowship ve 2010 FIPRESCI ödüllerini alan sanatçının, Centre Georges Pompidou, Museum of Contemporary Art Chicago, Rotterdam Film Festival, The Wexner Center for the Arts, Viennale ve Museum of Modern’de solo gösterimleri ve sergileri oldu.

Rhode Island’ın Providence şehrinde The Magic Lantern’in dizi çekimlerine başlamıştır. Illinois,Chicago’da birçok sanatçının eserinin sergilendiği ‘Ben Russell’ sergisine eş başkanlık yapmıştır, 2012 yılında Cinemascope’ta “50 Yaş altı En İyi 50 Sinemacı” arasına giren film/video/performans programlarıyla dünya turuna çıktı.

Ben, Los Angeles ve Paris’te ikamet ediyor.

RIVER RITES from Ben Russell on Vimeo.

mack-vac-590

Unsubscribe #1: Special Offer Inside

(Yön. Jodie Mack  (üstteki foto)/ 2010 / 16mm / 4′ 30”)

Jodie Mack, 2007 yılında yüksek lisansını The School of the Art Institute of Chicago’da film, video ve yeni medya üzerine yapmış olan bir deneysel animasyoncu. Günümüzde Dartmouth College’de animasyon dersleri veriyor.

Soyut/mutlak animasyonun biçimsel teknikleri ve yapılarını sinema türleriyle birleştiren el yapımı filmleri, grafik sinema ve anlatım, biçim ve anlam arasındaki ilişkiyi keşfetmek için kolaj kullanıyor.

Mack’in 16mm filmleri Images Festivali, Ann Arbor Film Festivali, Rotterdam Film Festivali, Edinburgh International Film Festivali ve New York Film Festivali gibi festivallarde gösterildi.

İşleri ayrıca solo olarak Anthology Film Archives, Los Angeles Filmforum, REDCAT, ve BFI London Film Festivali’nde yer aldı.

web_p00303_beaverskullmagick_SteveReinke_01

Beaver Skull Magick

(Yön. Steve Reinke (filmden bir kare üstte)/ 2010 / 6′)

Steve Reinke tek kanal videolarıyla tanınan bir yazar ve sanatçı. Son kitabı ”The Shimmering Beast” ve resmi web-sitesi ”myrectumisnotagrave.com” Chicago’da yaşayan sanatçı, Northwestern’da sanat teorisi ve pratiği dersleri veriyor.

JesseMcLean-450x420

Somewhere Only We Know

(Yön. Jesse McLean / 2009 / 5′)

Yok edilmenin uçurumunda durmak, sükunetin kırıldığı noktadaki belirsizliğin tehdidi, sonuca itirazı olanların evlerine geri dönüp dönmeyeceklerini bekleyin ve görün. Evdekiler de diğerleri kadar bekliyor olacaklar…

Jesse McLean, insan davranışlarına ve ilişkilerine derin bir merak duyan bir medya sanatçısı.

Çalışmaları, insanları bir araya toplamadaki arabulucu deneyiminin hem başarısı hem de başarısızlığı ile ilgili. Son videoları, sadece izleyici ve özne arasındaki ilişkiye değil arabuluculuk deneyiminde yaşanan duygululara da odaklanıyor.

Sanatçı, çalışmalarını müzelerde, galerilerde, Viyana’da Mumok Cinema, Rotterdam Film Festivali’nde, New York Film Festivali’nde, CPH:DOX, Kassel Dokfest, Impakt, ve Contemporary Art Museum, St. Louis’de gibi dünya çapındaki önemli film festivallerinde sundu.

Sanatçı, Internationale Kurzfilmtage Oberhausena’da FIPRESCI ödülünü ve 2003’te Videoex Festivali’nde International Competition Jury Prize ödülünü aldı.

realist-12

The Realist

(Yön. Scott Stark  (üssteki foto: filmden bir kare)/ 2013 / HD Video / 36′)

Müzik: Daniel Goode

The Realist, deneysel ve oldukça soyut bir melodram. Kaçınılmaz olarak bir aşk hikayesi. Bu hikaye, ekranda belirip kaybolan fotoğraflardan, camekan önündeki modellerin kalabalıklığından, görselliği yüceltişmiş bu evrenin mağaza vitrinlerinde yer alan son moda kıyafetlerden oluşan bir taslak.

Biçimsel olarak The Realist, yönetmenin 2001 yılında gerçekleştirdiği Angel Beach filmindeki teknik ile benzerlikler taşıyor. (The Realist aynı zamanda 1950 ve 1960’lı yıllarda satılan popüler bir stereo fotoğraf makinasının da ismidir.)

Filmde, kullanılan bu teknik, alış-veriş mağazasının vitrinleri ve camekanlarının dünyasında belirip kaybolan, titreyen baş döndüren bir yörünge oluşturur. Sahneler arasında sürekli belirip kaybolan yanıp sönme ve ritmik düzenleme, görsel bir gerilim oluşturur. Bu gerilim, soyutun kıyısında sendelerken gerçekle olan ilgisini tamamen yitirmez.

Mankenler, sallanarak kendilerine verilen pozlardan sıyrılmaya çalışıyor gibi görünürler, bitişik ve tuhaf hareketlerin karmaşasından gizemli soyut şekiller ortaya çıkar.

The Realist (parts 1 and 2) from Scott Stark on Vimeo.

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2020 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com