“Wes ve Adam’a teşekkür etmediğim gün yok!

static1.squarespace

Grafik tasarımcıysanız, sinemayla ilgileniyor ve “art department”de çalışmak istiyorsanız, Wes Anderson’un The Grand Budapest Hotel’inin tüm dekorlarının yaratıcısı olan ödüllü tasarımcı Annie Atkins, bu merakınızı gideriyor. 

Grafik tasarımcı Annie Atkins film ve televizyon alanındaki işini şöyle tarif ediyor: “Herkesin gördüğü ama ilgilenmediği işleri tasarlıyorum”. Kimsenin ilgilenmediği diyerek, kendisine haksızlık ediyor tabii ki. Çünkü bir filmin estetik dünyasını ve ruhunu şekillendiren en önemli işlerden birini yapıyor.

Bir sinema ya da televizyon filmi/dizisinde karşımıza çıkan, minik bir not defterinden, duvarda asılı olan bir postere kadar, bütün o tefferruatları o tasarlıyor. Örneğin Wes Anderson’un The Grand Budapest Hotel’inde görüp bayıldığımız tatlı kutularından, Nazi etkisindeki kartvizitlere kadar, hepsi onun hünerli ellerinden çıkma.

Bugüne kadar Wes Anderson, Steven Spielberg ve Ang Lee gibi yönetmenlerle çalışan ödüllü tasarımcı Atkins, film sektöründe bir grafik tasarımcının ne anlama geldiğini, bu alana girmek isteyenleri nelerin beklediğini, aldığı e-mailler doğrultusunda hem soruyor hem de cevaplıyor:

Film sektöründe grafik tasarım uzmanlık alanım, yani sinema afişleri tasarladığım gibi, bir film boyunca karşınıza çıkabilecek her türlü dekoru tasarlıyorum. Bu bazen Wes Anderson’un yarattığı “Zubrowka”sında bir hapis kaçkının elindeki harita olabilir ya da bir telgraf tasarımı. Ya da Spielberg’in Soğuk Savaş iklimindeki casus filminde sahte bir pasaport ya da bir dükkanın neon tabelası.

The Grand Budapest Hotel’de çalışmadan önce gelen e-mailler dehşet verici faturalarımla ilgiliydi. Şimdi ise sinemada “art department”da çalışmak isteyenlerin sorularla dolu e-mailleri yığılıyor. Bütün o sevgi dolu e-mailleri tek tek okuyorum ve hepsine cevap vermeye çalışıyorum. Ancak hala ödemem gereken faturalar olduğu için en can alıcı ve tekrar eden soruların hepsine burada cevap veriyorum.

Film sektöründe çalışmaya nasıl başladın?

Görsel iletişim ve film yapımı dallarında birer diplomam var. Mezun olduktan sonra ilk işim The Tudors‘un üçüncü sezonunda her türlü kraliyet süsü, vitray ve harita tasarlamak oldu. Birbirinden güzel prenseslerle çevrili bir ortamdaki o işim kadar eğlendiğimi hatırlamıyorum.

Daha hızlı bir yol var mı?

Eğitiminizin tasarım veya film tarafını es geçmenizi önermem. “Art Department”da çalışabilmeniz için bir layout’un, otantik bir grafik dekorun, inandırıcı bir şekilde tasarlanması için gerekli olan prensipleri anlamanız gerekir. Evet, Orta Çağ’a ait hikayeler olsalar bile.

Hollywood’a gitmem gerekir mi? 

Ben hiç oraya ayak basmadım desem. Penny Dreadful’u küçük bir sahil kasabası olan County Wicklow’da çektik. Yani hemen köşe başında neler olduğunu bilmedim bile. Bence ilk önce kendi küçük lokal yerinde bu işe başlamak ve de sonrasında, kolunun altına CV’ini alıp, o özlem çektiğin Sunset Boulevard otobüsüne atlamak daha iyi bir fikir. Benim bir tarafım sana harika maceralar dilerken, diğer tarafım ‘hadi ama, evde kal ve harfleri incele, kategorize etmeyi öğren’ diyor. Hayır mı?!

Ama ben sadece büyük bütçeli Box-Office filmlerinde çalışmak istiyorum…

Hııı, belki de neden film sektöründe çalışmak istediğini gözden geçirsen iyi olur. Gerçekten, geleneksel grafik malzemeleri kullanarak, o eski moda dekor tasarımlarına olan aşk mı söz konusu, yoksa Bill Murray’i stalk’lamak mı istiyorsun? Doğrusunu istersen, küçük bir TV şovunda mı, yoksa bir gişe filminde mi yer almanın önemi yok; önemli olan bu işin nasıl yapıldığını öğrenmek. Benim en eğlenceli işlerimden biri Camelot‘taki işimdi. Oradaki işim Roma İmparatorluğu’na ait yumuşak ve ıslak bir mezar taşına harf oymaktı. Mmmmm…

Sahte parayı nasıl tasarlıyorsun?

Bugüne kadar çalıştığım bütün işler ya eski çağlarda ya da tamamen kurgusal ülkelerde geçiyordu. Dolayısıyla sayısız banknotu tasarladığım oldu. Ya eski zamanlara aitlerdi ya da tamamen hayali. Eğer bir gün modern zamanlarda geçen bir film setinde çalışırsam, o zaman düşünürüm.

Stajyer kabul ediyor musun?

Geçmişte benimle dört haftalık periyodlarla çalışan stajyerlerim oldu. O sıralarda benden tüyolar aldılar.. Ancak şimdilerde bir stajyer programım yok.

Wes Anderson ile çalışmak nasıldı? 

Wes Anderson bugüne kadar çalıştığım en deneysel ve işine sahip çıkan yönetmendi. Ve de ben onunla ve ürün tasarımcısı Adam Stockhausen ile her gün çok yakın çalıştım. Bu iş, ilk teklifi aldığım andan, (bütün cast ve yapım ekibiyle birlikte koca bir kışı, hayali bir Zubrowka imparatorluğunda geçirerek) sinema salonunda The Grand Budapest Hotel’i seyrettiğim ana kadar inanılmaz bir  “rollercoaster”di diyebilirim. Bir grafik tasarımcıya bu kadar dikkat gösterilen başka bir yapımda tekrar yer alır mıyım, bilmiyorum. Wes ve Adam’a bana bu fırsatı verdikleri için teşekkür etmediğim bir günüm geçmiyor desem yeridir.

Yakınlarda bir workshop verecek misin?

Evet! Dublin’deki stüdyomda hafta sonu workshop’ları düzenliyorum. Birçok şeyin yanında her tarafımıza mürekkep bulaşıyor. Onun için, katılacaksanız, eski kıyafetlerle gelin. Bu workshop’larla ilgili her şeyi buradan öğrenebilirsiniz.

Tasarım festivallerine konuşmacı olarak katılıyor musun?

Film sektöründeki grafik tasarımın gizli dünyasıyla ilgili konuşmak ve eğlenceli slide göstermekten daha fazla bir şey sevmiyorum desem. Bugüne kadar lokal tasarım okullarında ve üniversitelerde, Dublin’in harikulade Offset tasarım konferensında, Stockholm’de, Oslo’da, Meksika’da, Kopenhag’da, Philadelphia’da, Kuzey Carolina’da, Londra’da, New York’taki Apple mağazasında… Gelecek konuşmalar için burayı tıklayabilirsiniz ve bir etkinliğinize davet etmek isterseniz de bana e-mail atmanız yeterli.

Yarın ilk “art department” işime başlıyorum, önerilerin?

Vaaayyy! Eski kıyafetler giy, akşam 10’da yat, uyu ve asla kesme matının üzerinde yapışkan kullanma.

annieatkins.com

About author
Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Cut Magazine © 2017 All Rights Reserved

2011 | cut-online.com